Könyv adatlap

Marketing és PR-ismeretek ügyintézőknek

Kiadói kód:
KP-2332
Szerző(k):
Czimmer Julianna - Sipos Éva
Megjelenés:
2011
Nyelv:
magyar
Oldal:
256

A könyv a modult alkotó tananyagelemeknek megfelelő szerkezetben tárgyalja az ismeretanyagot.
Minden tananyagelem könnyen tanulható-tanítható, jól áttekinthető, rövid elméleti anyaggal indul, amit a tételhez kapcsolódó feladatok, esettanulmányok, vitaanyagok, újságcikk-részletek, statisztikai szemléltető eszközök, kérdések, feladatok követnek. Mindez az elméleti anyag gyakorlati alkalmazását, a tanulók feladatmegoldó, módszerbeli és személyes kompetenciáinak a fejlesztését szolgálja.
A könyv további előnyei:
- követelmény- és vizsgacentrikus tárgyalásmód,
- közérthető, a tanulók életkorának megfelelő nyelvezet, gazdag színes szemléltető eszköztár,
- a lehető legkorszerűbb ismeretanyag,
- munkáltató jellegének megfelelően tanár és diák aktív tanórai részvételére épít, önálló gondolkodásra és véleményalkotásra ösztönöz,
- nagy szabadságot hagy a tanároknak a tananyag különböző mértékű és mélységű kiegészítésére,
- ötleteket ad és segít a vizsgatételek mellékleteinek összeállításában,
- iskolarendszerű és tanfolyami képzésben egyaránt használható.
Az alábbi szakképesítések megszerzéséhez ajánljuk:
- kereskedelmi ügyintéző,
- marketing- és reklámügyintéző,
- logisztikai ügyintéző,
- külkereskedelmi üzletkötő.

A kiadvány fő témakörei: A marketing tartalma, szerepe a vállalati irányításban × A marketingkoncepció lényege × A marketing fogalma szűkebb, tágabb és kiterjesztettebb értelemben; Piactípusok, piackutatás és a marketingstratégia kialakítása × A piacszegmentálás, célcsoportképzés, pozicionálás jelentősége × A szegmentálás ismérveinek meghatározása × A célcsoportképzés és ezek alapján a konkrét igények megfogalmazása a vállalkozás célját és méretét figyelembe véve; A marketingkutatás típusai és megvalósításuk a gyakorlatban × Az információbeszerzés módjai × A piackutatás módszerei × A statisztika és a piackutatás kapcsolata; A fogyasztói és a szervezeti magatartás jellemzői × A fogyasztói magatartás modellje és befolyásoló tényezői × Vásárlói döntések, a vásárlási folyamat szakaszai; A szervezeti piacok és a vevő magatartásának elemzése, marketingfeladatok × Vásárlási magatartások × A szervezeti piac sajátosságai, a beszerzési, döntési folyamat jellemzői; A marketingmix elemei és kialakításuk × A termékstratégia tartalma × A termékpiaci stratégiák jelentősége × A termékpiac életgörbéjének és az életgörbe egyes szakaszának jellemzése × Az árstratégia lényege, árpolitikai célkitűzések, árképzési módszerek, összefüggés a marketing- és elosztási csatornák között × A kommunikáció fogalma és fajtái × A személyes eladás folyamata és szabályai; Reklám- és PR-tevékenység × A marketingkommunikáció fogalma és elemei × A reklám fogalma és fő formái × A reklámcélok és -eszközök fajtái × Az SP-módszer fogalma és fajtái × A Pr fogalma és eszközei × A piacbefolyásolás egyéb eszközei; A marketingmix kialakítása a gyakorlatban és illeszkedése a marketingstratégiához × A termékéletgörbe és más elemzési módszerek alapján marketingmix kidolgozása × Médiareklámok, utcai környezet megtekintése, elemzése × Kommunikációs és reklámterv készítése