Könyv adatlap

Matematika 2. I. kötet

Kiadói kód:
MK-4302-2-K
Szerző(k):
Dr. Hajdu Sándor - Scherlein Márta - Novák Lászlóné
Megjelenés:
2007
Nyelv:
magyar
Oldal:
400

Az alapvető képességek és alapkészségek fejlesztésének folyamatában nem válhatnak el sem a gondolkodási, problémamegoldási képességek, sem a tanulási készségek az elemi ismeretek közvetítésétől a tanítási tartalmak feldolgozása során. Ennek a szakasznak leginkább a kíváncsiságra és az érdeklődésre kell építkeznie, és az ezáltal motivált munkában együtt fejlesztendő a matematikai kompetencia minden összetevője.
Az első osztály során módszeresen elkezdett építkezést tehát a megfelelőképpen kialakított kompetenciák segítségével folytathatjuk hatékonyan, így biztosítván a bevezető szakasz pedagógiai célkitűzéseinek teljesülését. A 2.-os tankönyv a régebbi felépítésétől csak kis mértékben tér el. Figyelembe vettük a tanév rendjét is, hogy a tanítási szünetek lehetőleg ne tagolják szét a tömbszerűen megjelenített tartalmi egységeket, így pedagógiailag még tömbösítettebbé, még összefogottabbá tettük a tananyag feldolgozását.

A kiadvány fő témakörei: Év, évszak, hónap, hét; Nap, napszak, óra, perc; Az űrtartalom mérése; A tömeg mérése; A merésekről tanultak gyakorlása; Kétjegyű számok összeadása és kivonása tízesek átlépése nélkül; Kétjegyű számok összeadása és kivonása tízesek átlépésével; A műveletek sorrendje; A 7-es szorzótábla, osztás 7-tel; A 8-as szorzótábla, osztás 8-cal; A 9-es szorzótábla, osztás 9-cel; A szorzásról, osztásról tanultak kiegészítése, gyakorlása; Test, téglatest, kocka; Négyszög, téglalap, négyzet; Testek építése; Zárójelek használata; Többféleképpen számolhatunk; Kétjegyű számok szorzása; Kétjegyű számok osztása; Biztos, lehetséges, lehetetlen; Hányféleképpen?; Kitekintés 200-ig