Irodalom 5. tankönyv, olvasmány- és feladatgyűjtemény
Az egyes kötetek közel száz olvasmányt tartalmaznak, melyek feldolgozását bőséges, típus szerint differenciáló feladatanyag segíti. A szaktanár ? figyelembe véve a tanulók előképzettségét, olvasási és szövegértési készségszintjét, érdeklődési körét a pedagógiai céloknak megfelelően válogathat a szöveg- és feladatkínálatból. A tankönyvcsalád használatával a következő kiemelt feladatok valósíthatók
meg:
- az olvasás megszerettetése, az olvasói kedv felébresztése és megerősítése;
- a szövegértési és szöveg alkotási készségek fejlesztése szóban és írásban;
- a megérteni, beszélni, írni, gondolkodni tanítás;
- az ítélőképesség, az erkölcsi és esztétikai érzék meg alapozása;
- a kulturált nyelvi magatartás kialakítása; a tanulási képesség fejlesztése;
- az új érettségi vizsgára való felkészülés előkészítése, alapozása.
Kapcsolódó kerettantervek:
EMMI kerettanterv 51/2012 (XII.21.) EMMI rendelet 2. sz. melléklet
2.2.01.1 alapszintű „A” változat,
2.2.01.2 alapszintű „B” változat;
5. sz. melléklet 5.2.01
8 osztályos gimnázium alapszintű változat
A kiadvány fő témakörei: VARÁZSLATOK - Csodák mesékben és meseregényekben; DIADALOK - Győzelmek, sikerek a mesék, a hitvilág, a regényirodalom és a valóság köréből; GYÖKEREK - Család, táj, szülőföld; KÖTŐDÉSEK - Barátságok, kapcsolatok, konfliktusok