Matekot tanítok - Matematikatanítási ötletek Angliából
Miért akarjuk, hogy a gyerekek a matematika felfedezői legyenek?
Mivel tudjuk rávenni a gyerekeket, hogy a matematika felfedezői legyenek?
Hogyan tudnánk bátorítani a diákokat, hogy keményen dolgozzanak egy olyan problémán, amelynek nem látszik egyszerű vagy gyors megoldása?
Hogyan ösztönözhetnénk a diákokat arra, hogy mély és minőségi megértésre törekedjenek ahelyett, hogy a matematikát versenynek vagy egy rakás összeadási feladatnak tekintsék?
A kiadvány fő témakörei: Első bizonytalan lépéseink a matematikaórán; Tantermi kultúra; Azt tanítjuk, amiben hiszünk; Matematikatanulás felfedezések révén; A tanítás és a tanulás egyensúlya; Matematikatanítási modellek; Az értékelés mint a matematikatanítás és -tanulás szerves része; Hogyan dolgozzunk segítő tanárral?; Haladás a matematikai fogalmak fejlesztésében; A matematikatanítást és -tanulást segítő taneszközök; A könyvben előforduló rövidítések jegyzéke